Technologijos – tik įrankis kūrybiniam potencialui išreikšti

Technologijos – tik įrankis kūrybiniam potencialui išreikšti

Image
© G. Kartano nuotr.

Inovacijos, robotika, technologijos, startuoliai – regis, šie žodžiai šiandien yra tapę burtažodžiais. Penkiose pasaulio šalyse gyvenęs bei mokęsis, dabar Panevėžyje mokslinių projektų koordinatoriumi dirbantis ir savo didžiulį žinių bagažą atiduodantis inovacijų vadybos magistrantas Vytautas Kalinauskas įsitikinęs, jog būtent iš šių žodžių statoma ne tik Aukštaitijos sostinės, bet ir visos Lietuvos ateitis.

V. Kalinauskas pasakoja, jog pats tiesiogiai su inovacijų pasauliu akis į akį susidūrė studijų metais, kai pradėjo studijuoti inovacijų vadybą Danijoje. Būtent tuomet labiau pradėjęs gilintis tiek į technologijas, tiek į tai, kaip save matė jose.

„Supratau, kad aš galėčiau būti puikus tarpininkas tarp kūrėjų ir visuomenės. Pagrindinė žinutė, kurią atsivežiau iš Kopenhagos, yra ta, kad inovacijos susideda iš išradimo ir komercializacijos. Man pačiam labai patiko ta komercializacijos dalis, bendravimas su išradėjais, inžinieriais, su žmonėmis, kurie kuria technologijas. Tada ėmiau ieškoti būdų, kaip tas technologijas išvesti į dienos šviesą“, – pasakoja Vytautas.

Kasdieniame savo darbe V. Kalinauskas dabar tą ir daro. Jo siekis – atkreipti dėmesį į robotikos srities potencialą ir skatinti jos plėtrą. Šiuo metu Vytautas sėkmingai dirba su dviem dideliais projektais – „Robolabas“ centru, kuris sėkmingai duris atvėrė praėjusių metų pabaigoje, ir unikalaus centro STEAM įkūrimu. Tai tiksliųjų, gamtos mokslų ir menų integruotas mokymo centras, kuriame Vytautas koordinuoja viso projekto eigą.

„Mano darbas „Robolabe“ buvo pradedant statybomis, baigiant veiklos modelio sudėliojimu, pagalba renkant kolektyvą ir įsukant visas veiklas. Toliau dirbu prie STEAM centro įkūrimo. Čia yra kietoji mano veiklos pusė, bet paraleliai labai stipriai ruošiamės ir iš minkštosios – jau pernai pradėjome mokytojų STEAM mokymus. Mes dirbame su Panevėžio miesto pedagogais tam, kad biologijos, chemijos, fizikos, informatikos, matematikos mokytojai susipažintų su naujausia metodologija, kurią lektoriai perduoda surinkę iš viso pasaulio“, – aiškina V. Kalinauskas.

Skaitykite plačiau: Sekundė